大麻で難病を治す「医療大麻」最前線 – Medicinal Marijuana in Japan

Prostate Cancer and Radiation Seed Treatment.
May 11, 2014
Cannabis growing update
May 11, 2014

大麻で難病を治す「医療大麻」最前線 - Medicinal Marijuana in Japanごの動画の記事URL: アメリカでは迒年、「大麻はアルコールほど危険ではない」と公言ざたオバマ米大統領を筆頭に、大麻の社会的取げ入れ佔制が強まっている。2013年にはコロラド州・ワシントン州で喜好唁とざて合…

50 Comments

  1. hiahia891891 says:

    oh how many japanese have no idea how much their culture/country was
    “restructured”/ destroyed by the US after the war?? all the “traditional”
    religious things scattered around the country and even middle aged folks
    have no idea why they go there and/or do what they do . *freedom* came a
    knockin; made into mindless consumers

  2. ほぅ says:

    本当だ!アマゾンでCBDオイル売ってる!

  3. J Briggs says:

    6 months is so short. Fuck life is so short. I want enough opium to feel
    nothingness

  4. j go says:

    I think a major reason that marijuana is made illegal is because those who
    sell it can charge a premium for a low quality, diluted product. Ex-El
    Paso, Texas County Commissioner Willie Gandara Jr. plead guilty to
    possessing and shipping hundreds of pounds of marijuana across state lines,
    which is one of the largest drug crimes that one can possibly commit. If a
    politician tells you marijuana is illegal and shameful, and then deals in
    it, what would you conclude? Seems two-faced and profit motivated to me.

  5. blazinchalice says:

    It takes a lot of courage for these people to make this video. They should
    be commended for putting their names and faces out there. Some good work
    by VICE, too.

  6. まさのぶ  田中 says:

    法治国家は大変結構なんですけど、必ず弊害が生まれてくると思います。
    アメリカ・ヨーロッパ諸国はその辺の所は少しは進んでると思います。

  7. Based Ty says:

    blame the usa 

  8. Someone Unknown says:

    if everybody grow they cant stop all ..

  9. Carter Moore says:

    I dont think I understand Japanesse 

  10. daiki channel says:

    とても考えさせられる動画でした。
    僕の中にも大麻は『悪』という認識があります。
    それは、大麻のことを知ろうともせずに、そう教育されてきたからです。

    これを期に大麻について調べてみようと思いました。

    使い方次第では、人々に『希望』をもたらしてくれる。
    最後におっしゃっていたように、漢方に並んで大麻も医療薬として並ぶ。
    そんな日が是非来てほしいですね。

    ありがとうございました。

  11. jae herbski says:

    Subtitles
    Please!

  12. ramen714u1 says:

    この国に大麻を禁じた張本人が解禁してきてる昨今で、問題は大麻の利権者がもろにわかり安い悪党が多いから、大麻イコールシャブとか思ってる人も少なくないんじゃないかな

  13. tekina659 says:

    Peace と Love は独り占めしちゃいけないんだぜ〜
    麻で世界を救え!

  14. erwin dwi says:

    This case is happening too in Indonesia. The law said that cannabis (we
    call it “Ganja” in Indonesia) same as narcotic.

  15. yoshihiro tsunoda says:

    素晴らしい、活動です。リスペクト

  16. julia f says:

    Amazing. 

  17. CJ Rainn says:

    This is Sensou. You had to invade Hawaii while bombing Pearl Harbor. Duh.
    

  18. Animurh says:

    Shame about Yua, right in the feels. I think we have a similar situation
    about cannabis here in Canada when compared to Japan. Cops don’t really
    wanna arrest for it and they won’t in most cases but will since it’s the
    law and the courts themselves think the law is a joke too. Hopefully the
    next elected party will abolish the law I have a good feeling it will be
    gone soon. The pros heavily outweigh the cons.

  19. JohnSullivanMusic says:

    not only is cannabis an integral part of japans history (yes cannabis and
    hemp were traded in ancient days and BOTH were equally important) but it
    used to so valued and treasured all over Asia, the jomon had many pottery
    motifs depicting hemp and cannabis, if not legalizing it because of its
    medicinal properties, but also because it is part of japans history! this
    western DEA craze has been to stop what? the dangers of cannabis? Or, the
    production of hemp based plastics and oils and cannabis pharmaceuticals you
    be the judge.

  20. Shroom Hunter says:

    dude is another hero in the struggle….

  21. DrParga says:

    Is there a English version of this video. 

  22. My Locomotive Diary says:

    警察等取締の件⇒法があるから⇒確かに法治国家論理性を認める、されど思考力と応用力を失った日本病の認識も必須!⇒311のような有事にも関係していた⇒今でも311原発事故は防げたかもしれない本当に本当に、悔やむ!東電代表者=つまりTOP決裁者のサラリーマン化。

    麻に限らず、現在の西洋医学で見捨てられた難病指定対象に、驚くような効能がある植物性物質が存在する、科学実証や書籍も多くある。
    ⇒東洋医学/ここへのパラダイムシフトの道筋が必須。(まずは私達のパラダイムの問題)

    病院処方にて阿片が可能?⇒西洋医学会へのパラダイムと医師会権威
    =原子力村同様、岐路に立つ大きな存在。実の事象として、癌を筆頭に難病などは本来なく、治らぬ病は無い事を知ること。具体では抗がん剤治療なるものから回避すること。

    御子の取材、是非、㈱本物研究所に相談してほしい、また当メディアも。。
    カリカセラピなど代表として万病「食」は多くある、高度発酵技術が「鍵」
    標題紹介されている、CBDも素晴らしいですね。

  23. Jack Williams says:

    when that old lady whipped out the bottle of opium I got a hard on! :)

  24. hiko7545 says:

    こういうのはいろんな利益を害するので
    認められないのだと思った

    しかし
    本当に必要なものが認められる社会の構築
    これは世界・国家の問題ではなく
    人類一人ひとりの意識の問題

    そして
    大麻が認められる社会が来ることを
    心から期待

  25. po ka says:

    日本も一日も早く大麻の医療的使用の合法化してほしい。前向きな番組を作ってくれたバイスのスタッフに感謝します、ありがとう。続編強く希望します。

  26. James Peach says:

    i was the 420th like lol

  27. Heart Wig says:

    Is there any updates for how the oil worked on the small child? If anyone
    knows, please do send me a link!

  28. Stone Tacular says:

    Ive said it before and ill say it again- SMOKE WEED EVERYDAY

  29. Kyle Boasythong says:

    them babies though cutee!!!

  30. 安東三 says:

    末期がんのケースについて、ちょっと整理というか、疑問というか。大麻の吸引とCBDオイルの二つを使っているのは、いずれも体力増強のための食欲増進効果を期待してる、と。ひとつには、大麻吸引のTHCによる“マンチーズ状態”で、もうひとつには、CBDがもたらす体内のバランスを取る作用。で、ちょっと思ったのは、併用するのはなぜなんだろ?
    痛みの緩和ケアって意味でも、大麻の吸引は大事なんだろうけど、そこにCBDオイルを足す理由とは??

  31. ALuckyDonkey says:

    i’ll have you know, i only cried a little. yua-chan & pop-san gambate!
    ikitoite!

  32. Justin Zoll says:

    More solid reporting from VICE. Informative, casual and well produced.

  33. Micky Macky says:

    CBD oil seems like chinese medicine.

  34. Javier Antonio Ocampo Gomez says:

    Este documental esta muy bien hecho, felicidades, esperemos que se legalice
    para bien.
    Excellent documentary, very well done, i hope it gets legalized for the
    good of people.

  35. qp29292000 says:

    医療的な視点から見れば希望が持てるんで、あくまで医療的なら良いのかもしれないけど・・・
    大麻で友人が自殺してるんでおおっぴらに賛成とは言えない。
    薬は正しく使って初めて薬になるんだけど、反面麻薬として扱う人たちがいるから日本でこんだけダメ、ゼッタイを謳ってる状況ならイタズラに大麻を使用しない環境が必要だと思うな。
    安全と言ってる大麻で友人を失った自分はこの動画を観てとても複雑な気持ちになってる。
    賛成したいのに心のどこかで拒否してる。

  36. Necropedophile69 says:

    Japan’s drug policies suck wery much

  37. mi.xao says:

    anyone know what kind of lighter the lady with terminal cancer was using at
    8:58?
    8:58 にどんな「Lighter」が使われていた?すみません、もう10年間日本語を練習してない。

  38. PutOnTheGlasses says:

    Just wait till it becomes big business and plants are cloned and GM for
    bigger harvests the fields are sprayed with cypermethrins and insect growth
    regulators!! ORGANIC FUTURE

  39. sharked says:

    大麻を違法としている限りやっぱり日本もアメリカの奴隷国だな。

  40. Rich Mikesell says:

    Lots of love and well wishes from Amsterdam.

  41. Britim326 says:

    Sayやく会社が良しとしないよーw天然物じゃ、大して利益えらんないからね!
    

  42. Asyraf Aris says:

    Japan situation is the same as in Malaysia

  43. Adam Flynn says:

    Smoking it will give you cancer, inhaling any smoke is really bad for you.
    Vaporize or eat it.

  44. bob saget says:

    Subtitles please 

  45. HugeHeadDavid says:

    they should tried the weed before the cut her brain in half

  46. Zarkiv says:

    Please make this on English, hell I would even take Engrish.

  47. instantramen says:

    0:34 Immediately when I heard Yuka’s voice, I was like yesssssss, love her
    documentaries!

  48. soapyMactavish says:

    that poor little girl’s story is such a bummer :'(

  49. Laura Blackwood says:

    Subtitles please.

  50. Naim Ali says:

    LEGALISE DA TING

MegaMarijuana